- Partnerskaber og læring Image og branding
SoMe-strategi med beboernes stemmer
Frederikshavn Boligforening sætter gang i en ny brandingindsats med fokus på fællesskab og autenticitet

Status
I gangværende
Udgivelsesår / Forventet udgivelse
2027
Projektejer
Frederikshavn Boligforening
Kontaktperson
Brian Thomsen
brian@fbmail.dk
Om projektet
Hvordan fastholder og tiltrækker man beboere i en kommune med udfordret bosætning? Frederikshavn Boligforening sætter gang i en ny brandingindsats med fokus på fællesskab og autenticitet. Projektet skal styrke fortællingen om almene boliger som et attraktivt og trygt alternativ til det private boligmarked.
Kernen i projektet er udviklingen af en målrettet SoMe-strategi med beboernes egne fortællinger i centrum. Gennem korte videoer og opslag på sociale medier skal der formidles et nuanceret billede af hverdagslivet i det almene – med fokus på fællesskab, tryghed og livskvalitet.
Formål og forventet effekt
Projektet skal styrke boligorganisationens image lokalt og tiltrække nye beboere ved at synliggøre de kvaliteter, der kendetegner det almene boligliv. Ved at tage udgangspunkt i beboernes egne fortællinger og behov, ønsker projektet at skabe en langsigtet og vedkommende kommunikationsindsats.
Samtidig bidrager projektet med viden om, hvordan man som boligorganisation kan arbejde professionelt og strategisk med SoMe-branding – også i områder uden store kommunikationsafdelinger.
Vidensdeling og inspiration til sektoren
Projektets erfaringer samles i et erfaringsnotat og deles med sektoren via AlmenNet, bl.a. gennem et webinar og en skabelon til beboerundersøgelser. Materialet kan bruges af andre boligorganisationer, der ønsker at styrke deres tilstedeværelse på sociale medier og arbejde med autentiske beboerfortællinger som brandinggreb.