• Partnerskaber og læring Image og branding

Målrettet branding med personas

Indsigt i nye målgruppers behov og præferencer

Status

I gangværende

Udgivelsesår / Forventet udgivelse

2026

Projektejer

Brabrand Boligforening

Kontaktperson

Tania Andersen

taan@bbbo.dk

Status

I gangværende

Udgivelsesår / Forventet udgivelse

2026

Projektejer

Brabrand Boligforening

Kontaktperson

Tania Andersen

taan@bbbo.dk

Om projektet

Hvordan tiltrækker man nye målgrupper til et område i transformation? Det spørgsmål danner udgangspunkt for Brabrand Boligforenings projekt i Gellerup, hvor man med afsæt i den fysiske udvikling ønsker at styrke den strategiske branding.

Projektet har fokus på at identificere og forstå fremtidens beboere gennem en målrettet persona-udvikling, som skal danne grundlag for en professionel og langsigtet markedsføring af området.

Formål og forventet effekt

Formålet er at udvikle 4–6 personas, som repræsenterer de beboerprofiler, man ønsker at tiltrække til Gellerup og lignende boligområder i forandring.

Personaerne skal gøre det lettere at arbejde målrettet med branding, både ift. indhold, visuelle greb og kanaler – og vil samtidig give indsigt i målgruppernes behov og præferencer.

Projektet forventes at styrke den strategiske kommunikation i Gellerup og fungere som forbillede for andre boligorganisationer i samme situation.

Vidensdeling og inspiration til sektoren

Erfaringerne samles i et inspirationskatalog, som deles med hele sektoren via AlmenNet. Materialet vil kunne bruges af boligorganisationer, der arbejder med transformation, markedsføring eller målgruppeskarp branding – særligt i udsatte områder med ny fortælling på vej.