- Partnerskaber og læring Image og branding
Fælles værktøjskasse til branding og markedsføring
Projektets vigtigste leverance er en digital portal, som samler brandingværktøjer, skabeloner og guides, der kan bruges direkte i andre boligorganisationer.

Status
I gangværende
Udgivelsesår / Forventet udgivelse
2027
Projektejer
Boligkontoret Danmark
Kontaktperson
Carina Wetlesen
cawe@bdk.dk
Om projektet
Hvordan bliver vi bedre til at markedsføre nye almene boliger – og hvad virker egentlig, når vi skal ramme nye målgrupper?
Med støtte fra AlmenNets minicall samler Boligkontoret Danmark op på ti års erfaringer med branding i nybyggeri og renoveringer og udvikler en fælles portal med konkrete værktøjer.
Projektet tager afsæt i viden og cases fra flere boligorganisationer og skaber en brugbar, delbar og praksisnær værktøjskasse til branding og markedsføring i den almene sektor.
Formål og forventet effekt
Formålet er at gøre det lettere for ansatte i sektoren at arbejde strategisk og effektivt med branding, image og målgrupper – både før og efter byggesager. Portalen skal bidrage til bedre udlejning, stærkere stedsidentitet og mere ensartet kvalitet i markedsføringen.
Projektet vil samtidig samle og dele værdifuld viden, så erfaringerne ikke går tabt – men bliver en ressource for hele sektoren.
Vidensdeling og inspiration til sektoren
Projektets vigtigste leverance er en digital portal, som samler brandingværktøjer, skabeloner og guides, der kan bruges direkte i andre boligorganisationer. Portalen udvikles i samarbejde med et netværk af praktikere og stilles til rådighed via AlmenNet.
Find næste netværksmøde her
