• Partnerskaber og læring Image og branding

Fælles værktøjskasse til branding og markedsføring

Projektets vigtigste leverance er en digital portal, som samler brandingværktøjer, skabeloner og guides, der kan bruges direkte i andre boligorganisationer.

Status

I gangværende

Udgivelsesår / Forventet udgivelse

2027

Projektejer

Boligkontoret Danmark

Kontaktperson

Carina Wetlesen

cawe@bdk.dk

Status

I gangværende

Udgivelsesår / Forventet udgivelse

2027

Projektejer

Boligkontoret Danmark

Kontaktperson

Carina Wetlesen

cawe@bdk.dk

Om projektet

Hvordan bliver vi bedre til at markedsføre nye almene boliger – og hvad virker egentlig, når vi skal ramme nye målgrupper?

Med støtte fra AlmenNets minicall samler Boligkontoret Danmark op på ti års erfaringer med branding i nybyggeri og renoveringer og udvikler en fælles portal med konkrete værktøjer.

Projektet tager afsæt i viden og cases fra flere boligorganisationer og skaber en brugbar, delbar og praksisnær værktøjskasse til branding og markedsføring i den almene sektor.

Formål og forventet effekt

Formålet er at gøre det lettere for ansatte i sektoren at arbejde strategisk og effektivt med branding, image og målgrupper – både før og efter byggesager. Portalen skal bidrage til bedre udlejning, stærkere stedsidentitet og mere ensartet kvalitet i markedsføringen.

Projektet vil samtidig samle og dele værdifuld viden, så erfaringerne ikke går tabt – men bliver en ressource for hele sektoren.

Vidensdeling og inspiration til sektoren

Projektets vigtigste leverance er en digital portal, som samler brandingværktøjer, skabeloner og guides, der kan bruges direkte i andre boligorganisationer. Portalen udvikles i samarbejde med et netværk af praktikere og stilles til rådighed via AlmenNet.

Find næste netværksmøde her