Program
Hvordan kan boligorganisationer og virksomheder samarbejde om at styrke det sociale liv i lokalområdet?
- Indsigter fra arbejdet med Business2Community og en introduktion til guiden.
- Boligorganisationer og virksomheder mødes. Er der et match til at løfte den sociale værdiskabelse sammen?
- Snacks, bobler og netværk.
- Få et eksemplar af guiden med hjem.
Om projektet
Mange virksomheder ønsker i stigende grad at skabe positiv social påvirkning og kombinere profit med formål. Der er et stort potentiale i de almene afdelingers eksisterende arealer, som ikke har en formaliseret anvendelse, såsom tomme erhvervslokaler, fælleshuse uden efterspørgsel og stueetager, som ikke egner sig til boliger.
Projektet kortlægger potentialerne for, hvordan byudviklingsprocesser kan blive mere socialt ansvarlige og styrke beboernes følelse af at være en værdifuld del af samfundet. Virksomheder kan understøtte lokalområderne i at skabe forbindelse mellem boligafdelingen og nabolaget, og derudover kan de fungere som positive rollemodeller og bidragsydere til at øge den sociale sammenhængskraft.
Lancering: Business2Community
Få indsigter fra arbejdet med Business2Community. Hvordan kan boligorganisationer og virksomheder samarbejde om social værdiskabelse i lokalområdet?
Workshop: Business2Community
Bliv klogere på social impact i et bystrategisk perspektiv, og vær med til at sætte dit præg på udviklingsprojektet Business2Community.
Når støvet har lagt sig: Vejen til elbiler
Hvad er status på ladeløsninger i den almene sektor? Vi spørger Fyns Almennyttige Boligselskab.
Lancering: Business2Community
En guide til styrket social sammenhængskraft i lokalområdet.