Webinar: Facader i høj kvalitet gennem mass-customization og dataudnyttelse

Via tre webinarer, skabt i samarbejde mellem, REBUS, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og AlmenNet sætter vi fokus på nye, innovative løsninger til renoveringer. Webinarerne er gratis og kan ses samlet eller hver for sig efter eget ønske.

Webinar-række: Grønnere, sundere og mere effektive renoveringer

Webinaret er for alle med interesse for bæredygtige renoveringer.

Samfundspartnerskabet REBUS har siden 2016 været i gang med at udvikle bæredygtige løsninger til den gode renovering af etageboligbyggeri. Der er udarbejdet metoder, værktøjer og produkter, som er blevet demonstreret og evalueret undervejs.

AlmenNet, REBUS og Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen inviterer til webinar om de løsninger, der nu er klar til at blive bragt i spil.

 

 

 

 

 

DAGENS PROGRAM: Facader i høj kvalitet gennem mass-customization og dataudnyttelse

 

På det andet webinar i rækken om grønnere, sundere og mere effektive renoveringer dykker vi ned i et energieffektivt facadekoncept samt en databaseret løsning der kan indsamle og omsætte bygningsdata til en bedre forståelse af energiforbrugets årsager.

 

10.00 Velkommen
v. Niklas Jarnit, AlmenNet

 

Hvad er REBUS?
Martha Sørensen, projektleder i REBUS, introducerer partnerskabets målsætninger og samlede vision. Opsummering fra sidste gang.

 

Facader i høj kvalitet gennem mass-customization
Hvordan arbejder man designmæssigt med masseproduktion, for at opnå høj kvalitet?
Martin Vraa Nielsen fra Henning Larsen præsenterer et facadekoncept, der skal sikre ressourcebesparende og energieffektive renoveringer af høj arkitektonisk kvalitet.

 

Bedre dataudnyttelse til energireduktion
Databaserede metoder til bedre beslutninger, energiopfølgning og drift vinder indpas. Carsten Rode fra DTU Byg præsenterer REBUS Connect°. Den matematiske model bruger fjernaflæste målerdata og vejrdata til at give læring om, hvor godt renoveringstiltagene virker i praksis og om brugernes indflydelse.
Case fra Himmerland Boligforening.

 

11.00 Tak for i dag

 

 

Tid og sted:
20. oktober 2020, kl. 10.00 – 11.00
Webinaret kan tilgås fra en hvilken som helst computer, tablet eller smartphone.

Sådan kan du deltage i webinaret
Webinar er en sammentrækning af ordene web based seminar, og det gør det muligt for dig at deltage i online foredrag, mens du sidder hjemme eller på kontoret.

Det eneste, du skal bruge, er:

  • En computer, en tablet eller en smartphone
  • Høretelefoner er en fordel, så bliver lyden bedre
  • En god internetforbindelse
  • I bekræftelsesmailen modtager du et link til webinaret. Dette sendes også ud til dig dagen inden webinaret. Når du har klikket dig ind på linket, vælger du at deltage som gæst og indtaster dit fulde navn og organisation. Bruger du tablet eller smartphone, deltager du gennem Adobe Connect-appen. Download den inden kurset, så du er klar.

Skærmen vil være delt i felter. Et med oplægsholder, et med præsentationen, et med en oversigt over deltagere og et med chat. Brug endelig chatfunktionen til at kommentere og stille spørgsmål undervejs. :-)

Fakta

Sted

Webinaret kan tilgås fra en hvilken som helst computer, tablet eller smartphone.

Priser

Webinaret er gratis og foregår via Adobe Connect
Til hvert webinar er der 100 pladser
Pladser fordeles efter først-til-mølle-princippet

Tidspunkt

20. oktober 2020, kl. 10.00 - 11.00

Tilmelding